Ak máte v ročnom vyúčtovaní v bytovom dome nedoplatok, radšej ho uhraďte. Ak máte pravdu, peniaze vám po reklamácii musia vrátiť.
Písať hneď na štátnu inšpekciu je zbytočné. Reklamáciu za vás nevybaví.
Odôvodnenie typu "to je príliš veľa" alebo "nevidí sa mi to" samo osebe nemusí obstáť. Môže skôr viesťk vyhroteniu vzťahov medzi vlastníkmi v bytovke a správcom.
Reklamovať ročné vyúčtovanie treba u toho, kto ho vystavil – teda u správcu.
Písať hneď na štátnu inšpekciu je zbytočné. Reklamáciu za vás nevybaví. Prípadu sa bude venovať až vtedy, keď sa reklamačné konanie neuskutoční tak, ako by malo.
Najradšej hneď
Reklamovať ročné vyúčtovanie sa odporúča "neodkladne". Teda hneď, ako zistíte nezrovnalosti.
Termín, dokedy tak môžete spraviť býva vo vyúčtovaní uvedený, zvyčajne je lehota do pätnástich dní. Danuša Krkošová zo Slovenskej obchodnej inšpekcie však upozorňuje, že reklamáciu vyúčtovania možno uplatniť aj za predchádzajúce obdobia, aj v tomto prípade platí trojročná všeobecná premlčacia lehota.
Lepšie, ako zatelefonovať alebo osobne zájsť, či poslať e-mail, bude poslať doporučený list. Ide o to, aby ste mali doklad, že ste si reklamáciu riadne uplatnili a v akom termíne.
písomnej reklamácii uveďte položku z vyúčtovania, s ktorou nesúhlasíte. Napíšte aj prečo. Skúste argumentovať, že ide o zlý prepočet, chýbajúcu platbu a tak ďalej. Odôvodnenie typu "to je príliš veľa" alebo "nevidí sa mi to, sused platí menej" samo osebe nemusí obstáť.
Tridsať dní
Vaša reklamácia musí byť vybavená v lehote najneskôr do 30 dní odo dňa jej doručenia. Pod "vybavením" sa zo zákona o ochrane spotrebiteľa rozumie písomné oznámenie o vybavení reklamácie a oprava vyúčtovania, ak bola zistená chyba.
Ak správca (alebo spoločenstvo) nebude na reklamáciu reagovať v stanovenej lehote alebo reklamáciu vybaví tak, že sa budete cítiť poškodený, môžete sa obrátiť na štátne kontrolné orgány alebo na kontrolné orgány vášho spoločenstva vlastníkov.
Ak máte nedoplatok a vybavenie reklamácie trvá dlhšie ako lehota, v ktorej ho máte zaplatiť, právnici radia, aby ste ho uhradili.
Ak sa v reklamačnom konaní (alebo neskôr napríklad na súde) zistí, že ste mali pravdu, peniaze vám budú musieť vrátiť.